torsdag 28 april 2011

Äntligen Torsdag

Japp, nu jäklar..äntligen är det Torsdag. Vilket betyder långledig helg för mig. Den har jag i kväll har firat in med att afterworka med arbetskompisarna på en solig uteservering i några härliga timmar. Jag passade på att smälla i mig en stor plocktallrik med galet mycket gröna oliver på och till det ett glas vitt vin. Hur härligt är det inte att sitta i solnedgången och prata av sig om ditten och datten, lösa lite världsproblem och bara ha det gött? Sådant borde göras oftare helt enkelt, men det kommer ju såklart med solen, värmen och energin som följer med när årstiden växlar och går över till vår och sommar. Önskar att det alltid vore lite mer såhär, lite mer avslappnad sommar.

Nu vankas det som sagt långhelg och med den följer grillhäng med kompisar, biltur till bohuslän med bror och hans familj. Där ska vi bekanta oss med våra föräldrars nyinköpta stuga och med största sannolikhet även städa, röja och börja renovera lite. Ptja, tror minsann att det kan bli en helt underbar helg det här.

2 kommentarer:

  1. LÅter ju mer än fantastiskt :) Att sitta och snacka så där när vädret är helt underbart, är guld värt!

    SvaraRadera
  2. låter ljuvligt!
    alltså, den här värmen är ju helt fantastisk! jag känner mig som en helt annan människa på våren och sommaren, jag får lust till att göra saker, mer energi och livsglädje.

    SvaraRadera