tisdag 26 april 2011

Äntligen lite ledig!

Nu äntligen, efter en fyra dagar lång påskhelg med bara arbete, har jag lite ledighet. Helgen har känts evighetslång för mig som har jobbar, jag har gått inne i långa korridorer och bara längtat ut. Till värmen, solen och att få sällskapa alla lediga människor som har strosat omkring, suttit i parkerna, solat och haft det underbart. Har aldrig någonsin känt så lite för att gå till jobbet som dessa dagar. Ååå härliga ni som har haft ledigt!

För att kompensera detta så passade jag på att långfika med fina vänner i går efter jobbet. Såklart utomhus i värmen på ljuvlig sorbetglass som smakade sött av passionsfrukt och mango. Vi satt där på skrangliga trästolar och randiga utomhuskuddar och bara pratade strunt och drömde oss bort till olika teaterprojekt i timmar. Sedan tog jag och mannen en långpromenad i ett kvällsljummet Halmstad. Vi bor sådär härligt nära Nissan att vi är där på promenaden efter bara några minuter. Sedan gick vi där hand i hand insöp lugnet och den annalkande sommaren, det gäller verkligen att ta vara på detta underbara. Så i dag ska jag vara utomhus precis hela dagen, lapa sol och göra mest ingenting.

Att promenera längst Nissan på kvällarna är mer än underbart, faktiskt oavsett årstid.

Spröda små ormbunkar på kvällskvisten.

Kvällstrött Magnolia, finns det någon vackrare blomma?

6 kommentarer:

  1. Vilka fina blommor. Jag har inte heller kunnat njuta av solen så mycket som jag velat på grund att jag varit sjuk. Men snart är jag frisk och då ska jag ta igen det.

    SvaraRadera
  2. Vad synd att du var tvungen att jobba - jag hoppas vi får många fina dagar nu så du hinner njuta i kapp! :-)

    SvaraRadera
  3. Trist att behöva jobba! Å andra sidan njuter du kanske ännu mer nu!! :)

    SvaraRadera
  4. åh, det verkar ändå som att du njöt när du hade tillfälle, bra där!:) verkar som om vädret (kanske inte värmen dock) håller i sig i några underbara dagar till!
    magnolior, de är fina de..

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du har fångat. Jag kan känna den ljumma kvällen ända hit.Magnolia har jag också i min trädgård, både vanlig och doftmagnolia.

    SvaraRadera