måndag 17 januari 2011

Sovmorgon

Både jag och Lemuren har tagit sovmorgon i dag, vi är lite sega efter helgens eskapader. Jag och mannen var på 30-års fest i Lördags långt in i skogen med fina människor, varm soppa, små biscottis, roliga sånghäften och massor med goda drinkar. När vi var där firade Lemuren helg hos mina föräldrar och deras tre hundar, efter att hon hade varit på långpromenad med far min i Söndags kom de sedan hit för en riktigt mysig brunch. Vi satt länge, länge och åt pannkakor med lönnsirap, bacon och nybakat bröd. Sedan tittade vi på bilder från vårt bröllop som vi ej har visat för dem tidigare, trots att det var 1,5 år sedan den där ljuvliga dagen.

Nu är jag utvilad och ska strax bege mig ut på långpromenad för att efter det förhoppningsvis hinna svänga ihop några goda Biscotti innan jobbet börjar kl.14.00. Jag blev grymt imponerad av de biscottis vi fick på festen i helgen, har aldrig själv provat på att göra sådana så det blir allt en liten premiär här i dag.

2 kommentarer:

  1. biscotti låter underbart gott, vad blir det för några?

    SvaraRadera
  2. Biscotti mums! Jag gjorde förra veckan och de tog slut hur fort som helst. Väldigt enkelt att göra. Går snabbt!

    SvaraRadera