tisdag 30 november 2010

Sötsaker som gåva


Rackarns vad det är bra att blogga. Jag får gjort en massa saker som i vanliga fall bara stannar i tankevärlden. För jag tänker att bakar jag den där kakan eller planterar de där blommorna så kan det ju bli en fin bild att lägga upp på bloggen. Ha, ha helt tokigt egentligen! Men faktiskt bara bra! Jag behöver lite krav på mig för att bli färdig med saker och ting, dessutom blir jag faktiskt mera kreativ och mera kreativitet är bara bra på alla sätt och vis. I Söndags bakade jag sega saffranssnittar, även detta ett helt nytt recept för mig som kan hittas här. Himmelskt goda blev de i alla fall. Dessa tillsammans med en burk pepparkakor blev en fin present att ge bort till mina föräldrar när de bjöd på Söndagmiddag. Kan säga att de gick åt som smör i solsken och det är ju alltid ett bra betyg.

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Att blogga är verkligen bra för motivationen! ;) Självklart får du länka till min blogg. Så roligt att du gillar den! Allt gott! Emma

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är bloggandet både bra och roligt. Så kul att hitta nya bloggar att bli inspirerad av! Tack för det, jag är en återkommande besökare hos dig.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag känner också igen det här. Det är så kul att få visa upp vad man har gjort också! :) vad fina kakorna blev, och snittarna ser ju fantastiska ut, såna vill jag också göra!

    SvaraRadera
  4. Ja testa snittarna vetja, du kommer inte att bli besviken. De är både försvinnande goda och enkla att göra. Lycka till!

    SvaraRadera