tisdag 16 november 2010

Hemma hos....

Min syster har nyligen flyttat in till Halmstad tillsammans med sin nyblivna sambo och deras lilla söta kattunge. Deras lägenhet är en liten tvåa som de har piffat och grejat till så den är mysig och hemtrevlig. Jag som är så insnöad på sovrum för tillfället har helt fastnat för deras och la mig bara helt sonika i deras säng och ville liksom inte gå hem. Kan kanske bero på att jag just för tillfället inte är sådär pigg och kry. Är hemma från jobbet och har sjukskrivit mig veckan ut, sedan får vi allt tro att det är bättre krut i mig. För att pigga upp mig själv och kanske er lite så bjuder jag här på några bilder från kära systers fina lägenhet. Jag passade på att fotografera när de bjöd mig på lunch i dag. Tack för det!

Vi börjar i hallen där dessa gamla, fina nycklar hänger och välkomnar en.

I köket finns fina stilleben att vila ögonen på.


I vardagsrummet ligger lilla söta Macy och tittar med stora nyfikna ögon.

Åhh klockan är min absoluta favorit, fint inramad av en vit väggram.

Sist, men inte minst, sovrummet! Väggarna är klädda med en tapet som ser ut som en mjuk pyjamasbyxa. Helt underbart! Den fina tavlan med orden, sol, vind och vatten har syster knåpat ihop själv. Den fina sänggaveln är gjord av ett staket som har vitmålats, både billigt, snyggt och lätt att göra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar