lördag 6 november 2010

Det där med att unna sig!

Gårdagen var verkligen ingen bra dag. Den började med att en vän skällde ut mig för orsaker helt utan sanning. Tråkigt, ledsamt och enormt onödigt. Men för henne hade ryktena blivit sanning och då är det väldigt svårt att försvara sig. Sedan fortsatte dagen i samma anda. Köksvasken visade sig vara ett riktigt fuskbygge och började läcka när maken diskade. Dragkedjan på min vinterkappa pajade när jag stod stressad stod i halen på väg till jobbet. När jag kommer till jobbet är mitt passekort borta och skohyllan ramlar ner när jag ska ställa upp mina skor där. Jag ville bara gå hem och dra täcket över huvudet. Då gäller det att tänka om! Att tänka att det är dagar som dessa som testar mitt tålamod. Att jag kanske kan bli en bättre människa genom denna förjävliga dag, Det gör ju faktiskt livet lite lättare även dagar då man bara vill försvinna. Dessutom tänker jag att då måste jag ju köpa mig en ny, fin jacka. För det känns ju liksom okej. Det kan jag ju faktiskt unna mig. I alla fall har jag hitta en helt underbar kappa från Desigual som kanske måste bli min. Den är i alla fall rackarns fin! Finns att köpa hos tintinstyle.

2 kommentarer:

  1. Vilken skitdag! Men om det krävs för att man ska få köpa en sån fin kappa så kan det väl vara värt det ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, faktiskt att det är så. Den förbaskade dagen är ju nästan skyldig mig en fin kappa :-)

    SvaraRadera