tisdag 2 augusti 2011

Att ge nykomlingen en tillfällig boplats

Ni vet min nya förälskelse, den där glas-häng-grejen, den var tvungen att få en tillfällig boplats i väntan på att en krok skall komma upp i taket. Så fina grejer kan absolut inte ligga undangömda i pappåsar utan måste komma ut och glänsa lite. Så därför får den tills vidare hänga under hyllan i köket och det blev faktiskt fasligt bra det oxå.

Den gröna växten som jag köpte i går, som skulle få husera i hänglyktan, passade inte alls där utan fick en egen boplats uppe på hyllan istället tillsammans med en gammal blå plåtburk köpt på loppis i helgen. Jag har en viss svaghet för skeva, gamla plåtburkar som bär på historier från förr. I alla fall så är det rackarns så roligt att ha en hylla att möblera om på efter humör och årstid. Konstigt nog, nu mitt i denna stekheta värme när man bara borde ligga på stranden och steka, så vill jag inget hellre än att vara inne i vår lägenhet i stan och pyssla. Alltså, herregud, ibland förstår jag mig inte det minsta på mig själv. Fast det är bäst att följa de där galna impulserna, vem vet när de dyker upp nästa gång.

7 kommentarer:

  1. Klart man ska följa sina impulser, annars dör ju kreativiteten. .-D
    Jag älskar den lilla saltpastillburken..

    kram och trevlig kväll,
    L

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat min blogg! Ja, visst är det Bondelid, min söta kofta! Jag är också ett stort fan av Bondelid ;)
    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    /Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint du har på hyllan! Gillar också gamla ting med en historia, det ska synas att de använts!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt du har det! Gillar hängväxtgrejset. ;)

    SvaraRadera
  5. jättefint! och jag har gjort likadant i dagarna, när värmen äntligen kom hit, så stannar jag inne och pysslar, flyttar om och strukturerar. som sagt, det gäller att ta vara på de tillfällena när man vill och känner för det, och strunta i allt man "borde"! :)

    SvaraRadera
  6. Det där var riktigt fint! Gillar verkligen hela den där grejen och blandningen!

    SvaraRadera
  7. Så vackert! Jag längtar tills vi ska renovera köket så jag kan få inreda med dom där små detaljerna som gör ett rum.
    Idag ska jag nog besöka en loppis eller två. :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera