onsdag 3 augusti 2011

Badkrukan

I dag var jag för första gången denna sommaren och badade i havet. Första gången! Jag som bor i en av Sveriges mesta sommarstäder och som har 5 minuters cyckelavstånd till närmsta strand och det i en stad som är omringad med långa sandstränder och med Tylösand bara runt hörnet.

Men oj så skönt det vara att bada när jag väl kom i vattnet. För det tar mig alltid bra lång tid att lixom få i hela kroppen under vattenytan, istället går jag långsamt på tå och använder någonslags självplågeri för att komma undan (väldigt smart när själva grejen med att bada just är att få kroppen under vattnet). Till slut tröttnade mannen min på mina badkrukefasoner och stänkte snabbt ner mig med salt havsvatten och sedan var det avklarat. Tror nog att det får bli ett bad till i kväll ändå, trots allt.

5 kommentarer:

  1. haha, jag är lite av en badkruka jag med, fast när jag väl är i så är det ju så himlans skönt just nu!

    SvaraRadera
  2. Haha - den här badkrukan har också tagit årets första dopp (i Sverige) i dag! Precis som du har jag fegistaktik, men till sist blev männen i huset leds på mig och plaskade ned mig de med. Och det VAR skönt! :-)

    SvaraRadera
  3. Så brukade jag doppa mig förr men nunera försöker jag påskynda det hela. Fast vet inte vilket som är bäst!

    SvaraRadera
  4. Jag har fortfarande inte badat och lär inte göra det heller. Jag är inte ett dugg förtjust i att bada och ändå bor jag vid havet.

    SvaraRadera
  5. Klart du ska bada: Jag nog badat 10 gånger i havet annars är det liksom inte sommar för mig... Kram Lotta

    SvaraRadera